Veřená zakázka
Územní studie Kapacitní dopravní propojení sídel prostoru Karviná - Havířov s napojením na nadřazenou silniční síť
Stavebnictví a související činnosti -> Vodohospodářské stavby
Stavebnictví a související činnosti -> Projektové, architektonické a související činnosti
Předmětem veřejné zakázky malého rozsahu je zpracování Územní studie Kapacitní dopravní propojení sídel prostoru Karviná - Havířov s napojením na nadřazenou silniční síť. Cílem územní studie je ověřit nezbytnou potřebu a vymezení koridorů v územně plánovací dokumentaci pro perspektivní řešení dopravní obslužnosti prostoru Karviná – Havířov (dále též Zájmový prostor). Jedná se o ověření budoucích potřeb rozvoje silniční sítě s ohledem na narůstající nároky a klesající kapacitu i přepravní rychlost stávající silniční sítě tohoto hustě osídleného území, a to včetně napojení na nadřazenou silniční síť, zejména na vybudovanou dálnici D1, D48, silnice I/59 a I/67 a na připravované přeložky silnic I/67 Bohumín – Karviná a I/11 Havířov – Třanovice. Územní studie bude přihlížet k dělbě dopravního výkonu mezi těmito komunikacemi s důrazem na rychlé dopravní napojení sídel na nadřazenou síť pozemních komunikací, s využitím koridorů dopravní silniční infrastruktury vymezených platnou územně plánovací dokumentací (ÚPD), popřípadě nalézt alternativní koridory a to jak variantního, popř. etapového řešení. Územní studie by se měla soustředit na posouzení možnosti vypuštění koridoru D15 (nově DS10) ze Zásad územního rozvoje Moravskoslezského kraje (ZÚR MSK) a navrhnout alternativní řešení dopravní infrastruktury v daném území. Studie má mimo jiné za úkol analyzovat dopady vypuštění koridoru D15 (nově DS10) na dopravní obslužnost a dělbu dopravního proudu v území, životní prostředí, socioekonomický rozvoj a soulad s územně plánovací dokumentací vyššího stupně, zejména s Politikou územního rozvoje ČR a ZÚR MSK. Dále má studie navrhnout optimální variantu dopravního řešení s ohledem na vazbu na stávající a plánovanou infrastrukturu (D1, D48, I/67, I/11) a státní hranici ČR/Polsko, přičemž bude respektovat požadavek na minimalizaci zásahů do krajiny a zastavěného území. Primárním cílem studie je nalezení kapacitního dopravního propojení připravovaných staveb „I/67 Bohumín – Karviná a I/11 Havířov – obchvat, a to komunikací s parametry silnice, způsobilé převést dálkovou a mezistátní dopravu. Bližší specifikace předmětu plnění je uvedena v projektové dokumentaci a obchodních podmínkách (viz zadávací dokumentace).
-
calendar_todayLhůta pro podání nabídek do:12.12.2025