Veřená zakázka

Záchranný archeologický výzkum a zemní práce stavby „II/303 Běloves – Velké Poříčí – přeložka silnice"

Druh zadávacího řízení:
Otevřené řízení
Lokalita:
Celá Česká republika
Kategorie:
Výzkum a vývojOstatníStavebnictví a související činnosti
Stavebnictví a související činnosti ->  Pozemní stavby
Stavebnictví a související činnosti ->  Dopravní stavby
Stavebnictví a související činnosti ->  Ostatní
CPV kódy:
45000000-7 - Stavební práce,
45112000-5 - Výkopové a zemní práce,
45233000-9 - Výstavba, zakládání a povrchové práce pro komunikace,
71351914-3 - Archeologické služby
Popis:

Předmětem veřejné zakázky je zhotovení Díla „Záchranný archeologický výzkum a zemní práce stavby „II/303 Běloves – Velké Poříčí – přeložka silnice“.
Jedná se o záchranný archeologický výzkum a zemní práce, jejichž provedení předchází stavbě „II/303 Běloves – Velké Poříčí – přeložka silnice“.
Řešená stavba se nachází v severovýchodní části města Náchod nedaleko státní hrance s Polskem a končí napojením na stávající silnici II/303 v jihozápadní části k. ú. Městyse Velké Poříčí. Stavba se nachází v katastru Náchod – Běloves, Náchod – Malé Poříčí a Velké Poříčí, v Královéhradeckém kraji, okrese Náchod.
Navržená trasa přeložky vede údolní nivou řeky Metuje, která je v tomto úseku významným krajinným prvkem. Vedení trasy je navrženo s ohledem na minimalizaci negativního vlivu na charakter území. Trasa je vedena s maximálním využitím okrajového pásu území podél tělesa železniční tratě Choceň – Meziměstí s obchvatem zástavby v Malém Poříčí. Nová trasa komunikace dvakrát překračuje koryto řeky Metuje. Přirozené koryto Metuje nová trasa přechází dvěma mosty bez zásahu do profilu břehů. Souběh s železniční tratí Choceň – Meziměstí je navržen s maximálním využitím plochy pozemku Správy železnic a nezemědělských pozemků ležících podél trati. V úseku obchvatu zástavby v Malém Poříčí v k. ú. Malé Poříčí vede trasa přeložky v extravilánu po zemědělských pozemcích. V další části trasy V k. ú. Velké Poříčí se přeložka opět přimyká k tělesu železniční trati a zabírá okrajové plochy zemědělských pozemků. Převedení dopravy na přeložku vedenou mimo zástavbu a navazující na připravovaný obchvat Náchoda podstatně ovlivní úroveň dopravní cesty, značně omezí průjezd osobních vozidel a prakticky vyloučí průjezd nákladních vozidel z okrajové části Náchoda a Bělovsi.
Záchranným archeologickým výzkumem (dále také jako „ZAV“) se rozumí:
- terénní část ZAV zahrnující plošné začištění, identifikaci odkrytých stratigrafických jednotek a jejich úplné prozkoumání standardními archeologickými metodami, geodetickou, kresebnou, slovní a fotografickou dokumentaci zkoumaných stratigrafických jednotek, druhovou a prostorovou separaci movitých archeologických nálezů a jejich uložení způsobem, který nesnižuje jejich odbornou ani věcnou hodnotu;
- laboratorní část ZAV zahrnující základní laboratorní zpracování nálezů, tj. stabilizaci nálezů, označení nálezů a rekonstrukci;
- zpracovatelská část ZAV zahrnující digitalizaci pořízené terénní dokumentace a vyhotovení nálezové zprávy v kvalitě a rozsahu požadovaném Archeologickým ústavem AV ČR v Praze, dle dohody s Akademií věd ČR, kterou je Zhotovitel vázán.

Způsob provádění výzkumu:
- Výzkum bude realizován jako plošný záchranný archeologický výzkum v rozsahu dle této smlouvy.
- Předpokládaný rozsah prací je stanoven nálezovou zprávou, která je přílohou č. 9 této smlouvy. V případě většího objemu nálezů vyvolá Zhotovitel neprodleně jednání, na němž bude stanoven další postup.
- Skrývku orničních vrstev na přírodní geologické podloží jako součást stavebních prací zajišťuje Zhotovitel, a to pomocí kolového nebo pásového bagru s plochou svahovací lžící. Úroveň skrývky na přírodní podloží nebo na svrchní úroveň archeologických situací operativně stanoví přítomný dohlížející zástupce Zhotovitele – archeologický dozor.
- Po ukončení výzkumu budou pozemky Zhotovitelem uvedeny do původní stavu, v jakém byly před započetím provádění Díla.
- Pověření pracovníci Zhotovitele budou průběžně provádět zápisy do stavebního deníku, ve kterém budou uváděna zjištěná fakta a zaznamenávám postup archeologického výzkumu, včetně dat o zahájení, průběhu a ukončení terénní části výzkumu, případně jednotlivých dílčích etap.
Podrobněji viz dokument Požadavky na záchranný archeologický výzkum pro stavbu Přeložka silnice II/303 Běloves – Velké Poříčí, vypracoval Mgr. Jan Mařík, Ph.D., který je součástí zadávací dokumentace.

warning
Upozornění: pro zobrazení zadávacích podmínek se registrujte ZDARMA nebo se přihlašte.

    Termíny:

  • calendar_today 
    Lhůta pro podání nabídek do:
    06.04.2023