Veřená zakázka

V 00553 – dodávka diesel generátoru pro datové centrum itself

Druh zadávacího řízení:
Zakázka malého rozsahu
Lokalita:
Jihomoravský kraj
Kategorie:
Technologie, stroje, přístroje a elektronika
Technologie, stroje, přístroje a elektronika ->  Technologie, stroje a přístroje
CPV kódy:
31120000-3 - Generátory
Popis:

Předmětem zakázky je dodání níže uvedeného zařízení včetně příslušenství za podmínek uvedených dále v zadávací dokumentaci a jejích přílohách v rámci projektu Modernizace datového centra společnosti itself a posílení síťové infrastruktury registrační číslo CZ.01.4.04/0.0/0.0/18_237/0014896.
Technické parametry jsou následující s tím, že zadavatel umožňuje jejich modifikaci při zachování principu, kdy výkonové a rozsahové parametry jsou stanoveny jako minimální a rozměrové a váhové parametry jako maximální, pakliže není u konkrétního parametru uvedeno něco jiného, s tolerancí tak, aby zařízení mohlo být instalováno a připojeno ke stávajícím zařízením zadavatele v místě pro toto zařízení určeném.
Tato zakázka zahrnuje dodání, dopravu a instalaci v místě určeném zadavatelem, tj. objekt datového centra itself umístěný v budově č. p. 4343 na adrese Pálavské náměstí 4343/11, 628 00 Brno - Židenice.
Dodavatel zodpovídá za to, že zakázka bude dodána kompletní a bude obsahovat všechny díly potřebné k bezvadnému užívání. Vzhledem ke složitosti instalace poptávaného zařízení zadavatel požaduje, aby byli dodavatelé řádně proškoleni výrobcem zařízení, které budou nabízet, a aby byli schopni toto proškolení pro instalaci zařízení zadavateli před podpisem smlouvy doložit.
Technická specifikace stanovuje základ minimálních požadavků na funkci, výkony, životnost apod.
Příslušný dodavatel se zavazuje potvrzením zakázky dodržet veškeré body tohoto dokumentu.
Obsahuje-li ZD nebo její přílohy konkrétní obchodní názvy či značky, jedná se pouze o vymezení požadovaného standardu a zadavatel umožňuje i jiné technicky a kvalitativně srovnatelné řešení.
Předmět plnění je položkově kvůli jednotnému ocenění vypsán v příloze č. 2 smlouvy o dílo. Zakázka bude plněna postupně dle podmínek stanovených ve smlouvě o dílo na základě výzvy zadavatele.
Technická specifikace
Úvod
Předmětem dodávky je soustrojí DG s externím (dvou okruhovým) kapalinovým chlazením o výkonu v režimu P.R.P. minimálně 570kVA. Soustrojí bude instalováno do stávající strojovny DG a externí chladič bude umístěn na stávající rampě na střeše objektu. DG a externí chladič bude umístěn na předem připravené pozice a připojen na již instalované výfukové a chladící potrubí, proto je nezbytně nutné respektovat veškeré technické a prostorové požadavky.
DG bude umístěn do strojovny DG, kde jsou v současné době provozován tři soustrojí V.570. Po instalaci nového DG budou všechny čtyři DG provozovány v paralelním chodu, přičemž bude dodržena redundance DG 3+1. Soustrojí bude možné připojit bezvýpadkově k síti. Navržené technické řešení musí respektovat požadavek na paralelní chod čtyř MTG, přifázování celé sestavy k veřejné distribuční síti a zpětné odfázování bez výpadku napájení.
Princip řešení
Ve strojovně jsou umístěny stávající 3 ks zdrojových soustrojí V.570. Vzhledem k navýšení odběru bude instalován 1ks DG. Všechny zdrojová soustrojí budou pracovat v paralelním provozu s redundancí výkonu 3+1 (finální stav). Soustrojí budou provozovány pouze v případě výpadku veřejné sítě výhradně jako náhradní zdroje el. energie (režim STAND-BY) v rozsahu do 300 provozních hodin v kalendářním roce a spadá do kategorie střední zdroj znečišťování ovzduší dle přílohy č. 4 odst. 1.1.6 písm. C nařízení vlády č. 352 / 2002 Sb.
Provoz zařízení je plně automatický a nevyžaduje přítomnost obsluhy.
V případě výpadku veřejné sítě, nebo změny parametrů mimo povolené tolerance, vyhodnotí řídicí systém rozvodny (ŘSR) (není součástí dodávky) tento stav jako výpadek a vydá pokyn ke startu DG a k jejich sfázovaní. Po startu DG, zfázování soustrojí, stabilizaci napětí a frekvence, dává ŘSR pokyn k fyzickému k připnutí generátorů k zátěži. Garantovaná nejdelší doba náběhu a dodávky el. energie je 30 sekund od výpadku napájení. Po obnovení napájení z veřejné el. sítě zůstávají soustrojí vchodu po dobu 60 vteřin. Následně dojde k přifázováni sítě k běžícím DG a k odpojení sestavy DG od zátěže. Soustrojí zůstávají v režimu dochlazení 120 sekund a poté dojde k jejich vypnutí a přechodu do režimu pohotovostního stavu (případné delší časy jednotlivých fází lze nastavit dle přání uživatele).
V případě plánovaných prací na veřejné el. síti, trafostanici či v době provádění provozních testu DG, UPS, nebo el. rozvodů v budově bude možné provést bez výpadkové zálohovaní napájení. V tomto případě dojde k manuálnímu startu DG z ŘSR, následně ŘSR vydá povel fázuj a dojde ke sfázování všech čtyř DG a k jejich přifázováni k napětí z veřejné sítě. Po přifázováni DG k síti ŘSR odpojí napájení ze sítě a vnitřní rozvod budovy bude napájen z DG. Bezpodmínečným požadavkem je bez výpadkový přechod od napájení ze sítě k napájení z DG.
Po skončení plánované odstávky napájení z veřejné sítě, dojde k manuálnímu zadání povelu ŘSR pro obnovení napájení z veřejné sítě. Následně pak bude napětí z veřejné sítě sfázováno s napětím z DG. Další proces je obdobný jako v případě plánovaného výpadku.
Paralelní chod a sfázovaní DG řeší řídicí systém DG, přičemž ŘSR vydává pouze příkazy start, stop, fázuj. DG pak do ŘSR předávají údaje o stavu DG.
Technické požadavky na DG
DG bude vybaven základovým nosným rámem, dvojím pružným uložením zdrojového soustrojí z důvodu omezení šíření vibrací do konstrukce budovy, úpravou pro manipulaci se soustrojím, chladicím systémem s odděleným chladičem a maximální úrovní akustického tlaku 45dB ve vzdálenosti 7 m od okraje chladiče, tlakovým mazacím systémem s filtry s olejovou náplní, palivovým systémem s filtry bez náplně, filtrem vzduchu, a ovládacím panelem, předehřevem motoru, nabíječem baterie ze sítě, se záchytnou jímkou. V rámu stroje bude umístěná interní nádrž na 1000l paliva. Požadována je funkce automatického zastavení motoru při nízkém tlaku oleje, při přehřátí a přeběhu otáček. DG bude dodán s i kompletní dokumentace (prohlášením o shodě, návod k obsluze, provozní kniha).
Řídící systém DG musí být plně kompatibilní s řídicím systémem stávajících DG tedy se systémem ComAp IG-NT.

Základní technické požadavky na DG:
Typ motoru technicky a provozně kompatibilní se stávajícím zařízením zadavatele, kterým je VOLVO TAD 1642 GE
Typ generátoru technicky a provozně kompatibilní se stávajícím zařízením zadavatele, kterým je STAMFORD HC 5E
Výkon P.R.P - trvalý [ kVA / kW ] 570/ 456
Výkon L.T.P - nepřetížitelný [ kVA / kW ] 630/ 504
Proud P.R.P / L.T.P trvalý / nepřetížitelný [ A ] 913/ 826
Jmenovité napětí [ V ] 400 / 231
Frekvence [ Hz ] 50
Regulátor otáček ELEKTRONICKÝ
Otáčky [ ot/min ] 1500
Teplo odvedené chladivem [ kW ] 218
Teplo vysálané do okolí [ kW ] 50
Nejvyšší teplota spalin [ °C ] 494
Množství výfukových spalin [ m3/min ] 100,7
Povolený protitlak spalin [ kPa ] 5,9
Množství chladícího vzduchu 40°C [ m3/min ] 150
Rozměry (dxšxv) [ mm ] 3971x1200x2308
Kvalitou vyhotovení, konstrukčními i elektrickými parametry splňuje požadavky platné normy ČSN 8528 a mezinárodní normy ISO 8528 pro třídu G2
Popis stávajícího řešení
Dělení na zařízení
Zař. č. 1. Větrání strojovny
2. Potrubní propojení chladičů na střeše
3. Výfukový systém
4. Elektročást

1. Větrání strojovny
Zařízení řeší odvod tepelné zátěže ve strojovně při provozu náhradního zdroje. Odvod teplého vzduchu je proveden VZT potrubím obdélníkového průřezu vyvedeným nad střechu budovy.
Výfukové potrubí VZT prochází zvukově izolovanou šachtou nad střechu objektu, je provedeno v profilu 2000 x 800 mm, rychlost vzduchu v potrubí je do 9,5m/s.
V potrubí jsou osazeny 2 ks odtahových ventilátorů vybavených uzavíracími klapkami se servopohonem. Ventilátory jsou spouštěny každý samostatně pomocí prostorových termostatů nastavených kaskádově na 33 - 38°C.
V odvodní i přívodním potrubí jsou instalovány buňkové tlumiče hluku Greif pro zajištění maximálního odhlučnění.
Potrubí ve strojovně je opatřeno protihlukovou a tepelnou izolací s minerální vaty tl. 60mm s povrchovou úpravou AL polepem. Potrubí ve stoupačce a kontejneru na střeše je taktéž opatřeno protihlukovou a tepelnou izolací s minerální vaty tl. 40mm s povrchovou úpravou AL polepem. Do potrubí jsou dále instalovány klapky se servopohony Belimo 230V s havarijní funkcí. Na fasádě objektu je VZT potrubí ukončeno žaluzií.
Instalovaného potrubí je již dimenzováno na plný výkon, tedy na provoz 3+1 DG.
2. Potrubní propojení chladičů na střeše
Zařízení řeší potrubní propojení čerpadel chlazení MG s chladiči na střeše. Je instalováno potrubí bezešvé  100/4 - množství chladící vody pro jeden MG je 1980 l/h. Potrubí je napojeno pomocí příruby na MG před chladičem. Na druhém konci je zredukováno na 3“ a napojeno na externí chladič, umístěný na střeše budovy. Do potrubí jsou vloženy gumové kompenzátory a uzavírací klapka s vypouštěcím kohoutem pro možnost případné výměny chladicí kapaliny.
Potrubí je v celé délce opatřeno antikorozním základním nátěrem a tepelnou izolací s minerální plsti 40mm. Uvnitř budovy a ve strojovně je izolace s povrchovou úpravou AL folií, ve venkovním prostoru nad střechou je provedeno oplechování AL plechem. Potrubí je uchyceno kluzně na táhla, na střeše na nosnou konstrukci chladičů.
Páteřní část potrubí je již kompletně hotová, tedy připravené na připojení chladičů v počtu 4ks.
Chybí pouze dopojit nový externí chladič, a dotáhnout a dopojit potrubí v rámci strojovny k novému MTG. Dále doplnit chladicí kapalinu do celého chladicího systému nového MTG.
3. Výfukový systém
Výfukové potrubí je provedeno z nerezového materiálu DN 250/230. Výfukové potrubí je přes vlnovcový kompenzátor napojeno do stojatého tlumiče hluku Greif o rozměru 1000x2000 mm s útlumem -35dB. Dále je potrubí vedeno pod stropem strojovny do vyzděné šachty. Potrubí je vyvedeno nad objekt, ukončené kolenem a sítem proti vniknutí ptactva. Vzhledem k vysokým teplotám spalin a potrubí (až 500 oC) je tlumič výfuku a potrubí po celé délce (mimo vlnovcový kompenzátor) tepelně izolováno proti dotyku, přenášení tepla do strojovny a přenášení hluku. Materiál je izolační vata s minimální odolností 600oC. Vnější plášť potrubí je v provedení nerez. V tlumičích hluku je instalovaná výpusť pro odvod kondenzátu z výfukového systému.
Výfukový systém je již kompletně hotov v počtu 4ks.
Chybí pouze dodělat doplnění výfukového potrubí mezi tlumičem výfuku a novým MTG v rámci strojovny MTG.



4. Elektročást
Stávající stav
Stávající MTG1, MTG2 a MTG3 jsou vybaveny výstupními jističi alternátoru, ze kterých je vyveden výkon silovými kabely CHBU do rozvodny. Zde jsou připojovány na základě navoleného požadovaného stavu řídicím systémem rozvodny do různých kombinací provozu – ostrovní, paralelní se sítí, paralelní s ostatními MTG.
V rozvaděčích RDA1 a RDA2 (umístěné ve strojovně) jsou umístěny řídící jednotky pro každý MTG, které ovládají celé soustrojí, zabezpečují ochrany motoru a alternátoru, řídí paralelní provoz generátoru, ovládají a monitorují chlazení a zabezpečují ovládání a dohled přes komunikační linky. Řídicí systém každého MTG také úzce spolupracuje s řídicím systémem rozvodny, řídicím systémem v rozvaděči RMA a ostatními MTG. Mezi těmito systémy jsou nataženy ovládací a komunikační kabely.
Jako řídicí systém každého MTG je instalován ComAp Inteli Gen IG-NTC-BB s operátorským panelem IV8.
Konečné řešení
Rozvaděč RDA2 bude upraven a dovybaven potřebnými komponenty a jednotkami řízení pro plnohodnotné zakomponování nového MTG ke stávajícím 3ks MTG tak, aby byl celý systém plně funkční a pracoval dle popisu v předchozí kapitole. Je požadováno doplnění komponentů ComAp.
Doplnění komponentů do rozvaděče RMA, aby byl plně funkční systém MTG v konfiguraci 3+1
Je nutné propojit silovými kabely nový MTG s rozvodnou a ovládacími a komunikačními kabely s ostatními řídicími systémy.
Celý systém řízení zálohování (řídicí systém rozvodny, řídicí systém v RMA, řídicí systémy stávajících MTG) bude nutné upravit, naprogramovat a otestovat v reálném provozu.
Je nutné zabezpečit dostatečnou konektivitu pro předávání informací do dalších nadřazených systémů MaR a dohledových systémů celého datacentra. Všechny ovládací jednotky proto budou osazeny potřebným komunikačním rozhraním, a navíc bude v rozvaděči RMA osazen modul pro komunikaci přes síť GSM správci, údržbě a servisní organizaci.
Na závěr instalace bude proveden test provozu všech MTG (vyzkoušení všech provozních stavů) za pomocí umělé zátěže (o výkonu min 600kW) po dobu 4 hodin. Veškeré provozní náklady (palivo, zátěže, test) budou obsaženy v rámci dodávky čtvrtého MTG
Níže je blokové schéma propojení řídicího systému rozvodny s řídicím systémem MTG a komunikací jak jednotlivých ŘS společně, tak do sítě ETHERNET a RS485 pro MaR a dohled DC.



































Protipožární opatření
Projektovaná VZT zařízení z požárního hlediska jsou řešena ve smyslu ČSN 73 0802 Požární bezpečnost staveb a ČSN 73 0835 Požární bezpečnost staveb.
V objektu je veškeré potrubí vedené na střechu vedeno v požárně odolné šachtě, která je součástí požárního úseku strojovny

Bezpečnost a ochrana zdraví
Všechna navržená zařízení mají rotační části zakryty. Všechny prostory jsou dostatečně osvětleny. Použitá zařízení jsou typového provedení - běžně používaná.
Při provozu a opravách zařízení je nutné dodržovat platné předpisy týkající se ochrany zdraví a bezpečnosti při práci a veškerá bezpečnostní opatření vyplývající ze souvisejících norem, předpisů a technických podmínek zařízení.
Pokyny pro údržbu a obsluhu zařízení jsou součástí dokumentace, které obdržel uživatel od dodavatele zařízení.
Zařízení, seřízená a odevzdaná do trvalého provozu, smí být obsluhována pouze řádně zaškolenými pracovníky, a to dle provozních předpisů dodavatele zařízení. Při provozu odpovídá za bezpečnost práce provozovatel. Před uvedením zařízení do provozu je uživatel povinen vypracovat provozní řád. Všechny podmínky pro bezpečnou práci musí být uvedeny v provozním řádu.
Zařízení musí být pravidelně kontrolováno, čištěno a udržováno stále v provozuschopném stavu. Okolí zařízení musí být vždy čisté a přístupné pro snadnou kontrolu a bezpečnou obsluhu nebo údržbu. O zkouškách chodu, kontrolách a údržbě musí být veden záznam a jejich frekvence bude určena v provozním řádu.
Údržbu a kontrolu nad chodem zařízení budou zajišťovat techničtí pracovníci, kteří musí být pro tuto činnost zaškoleni.

Rekapitulace zásadních technických požadavků
 Z důvodu spolehlivosti a návaznosti na rozšíření stávající soustavy soustrojí je požadována dodávka DG, který bude v synchronním režimu plně kompatibilní se stávajícími soustrojími s motorem Volvo a alternátorem Stamford.
 Požadavek na interní nádrž o objemu 1000 l + ekologická jímka nebo doublewall
 Z prostorových důvodů nutné dbát na dodržení daných maximálních rozměrů DG
 Je požadován systém chlazení s výměníkem voda-voda, externí chladič s dvěma redundantními čerpadly s možností připojení na již existující rozvody pro chlazení.
 Z důvodu instalace externího chladiče na již existujícím roznášecím rámu je požadováno dodání externího chladiče o stejném rozměru jako již instalované chladiče (max. přípustní odchylka je 20 mm)
 Požadavek na maximální hladinu akustického tlaku externího chladiče je 45 dB/7 m.
 Z důvodu paralelní spolupráce DG je požadováno dodat ŘS systém DG, který je plně kompatibilní se systémem na stávajícím zařízení – ComAp IG-NT

warning
Upozornění: pro zobrazení zadávacích podmínek se registrujte ZDARMA nebo se přihlašte.

    Termíny:

  • calendar_today 
    Lhůta pro podání nabídek do:
    19.07.2021