Veřená zakázka

Právní poradenství v souvislosti s činností státního podniku

Druh zadávacího řízení:
Jiná zakázka
Lokalita:
Celá Česká republika
Kategorie:
Poradenské, právní a tlumočnické služby
CPV kódy:
79100000-5 - Právní služby
Popis:

Odůvodnění veřejné zakázky dle směrnice generálního ředitele ŘSD ČR o aplikaci zákona o zadávání veřejných zakázek (dále jen „směrnice“) Základní informace Číslo veřejné zakázky 01UK-005381 Název veřejné zakázky Právní poradenství v souvislosti s činností státního podniku Druh řízení Postup s obnovením soutěže mezi účastníky rámcové dohody Evidenční číslo (ISPROFIN/ISPROFOND) 500 116 0007 Předpokládaná hodnota veřejné zakázky v Kč bez DPH 5 000 000 Popis předmětu veřejné zakázky Předmětem této Smlouvy budou právní služby spočívající v poradenství týkajícím se fungování nově vzniklého státního podniku se zaměřením na následující oblasti: Finanční řízení a plánování, nové mechanismy controllingu, změny v účetnictví a ERP, problematika DPH; Autorsko-právní a patentová revize; Odměňování zaměstnanců – benefity, možnosti, motivace, s ohledem na financování státního podniku; Obnova majetku; Legislativa a smluvní zajištění; další ad hoc právní stanoviska a analýzy ve věci problematiky fungování státního podniku. Odůvodnění potřeby V souvislosti se změnou právní formy Ředitelství silnic a dálnic ČR, státní příspěvková organizace (dále jen „ŘSD“) od 1. 1. 2024 na státní podnik zůstává i nadále potřeba řešení sofistikovaných a komplexních právních otázek, z nichž část lze do budoucna ještě očekávat a vyvstávají z potřeb a plánů interní pracovní skupiny ŘSD pro transformaci, část pak může vyvstávat ad hoc v průběhu času a nelze je v tuto chvíli predikovat a pregnantně popsat. Očekává se proto potřeba specifické odborné znalosti a rozsáhlé zkušenosti z oblasti právní úpravy státního podniku a jeho vnitřního fungování, postavení, financování, správy a řízení (Corporate Governance), z oblasti pracovního práva s přesahem do HR a personalistiky, korporátního práva a právních otázek souvisejících se správou daní a z oblasti legislativního procesu, kterou může zajistit externí odborný garant. Očekává se totiž, že ne všechny činnosti a otázky si je ŘSD schopno zajistit samostatně prostřednictvím svých zaměstnanců a příslušných odborů. Příslušní zaměstnanci ŘSD nedisponují potřebnou odborností v daných oblastech a v oblasti tvorby příslušných podkladů, potřebných výstupů a jejich zdůvodnění v požadované kvalitě, obsahu a formě. Zaměstnanci ŘSD nemají žádné praktické zkušenosti stran fungování právní formy státního podniku a pro řešení komplexních otázek, studium a analýzu relevantních podkladů a vyhotovování výstupů v požadovaném čase a kvalitě ani dostatečnou časovou kapacitu, když jsou stále povinni plnit úkoly spojené se svou běžnou denní agendou dle svého pracovního zařazení a náplně práce. V důsledku uvedeného tak není v možnostech ŘSD zajistit vyhotovení potřebných výstupů v požadovaných termínech. Z těchto důvodů se pro ŘSD jeví jako nejvhodnější využít externího kvalifikovaného subjektu, tj. specializované advokátní kanceláře, která bude schopna všechny potřebné specializované činnosti zajistit v potřebných termínech a v potřebné kvalitě, a která disponuje rozsáhlými zkušenostmi v oblasti problematiky státního podniku, jeho vnitřní organizace, správy a řízení, pracovního a korporátního práva a právních otázek souvisejících se správou daní a legislativním procesem. Stanovení předpokládané hodnoty zakázky S ohledem na složitost a předpokládanou rozsáhlost řešené problematiky, kterou však v danou chvíli nelze nijak přesněji odhadnout, navíc se jedná o první minitendr soutěžený z této RD (jejíž max. rámec je 40 mil. Kč), navrhujeme proto rámec pro tento minitendr stanovit v dostatečné šíři na max. 5 000 000,- Kč bez DPH s tím, že plnění dle této smlouvy bude poskytováno na základě jednotlivých konkrétních úkolů v budoucnu (ad hoc), a to max. do 31.12.2024 (nebo do doby úplného vyčerpání rozsahu Plnění, tj. 5 000 000,- Kč bez DPH), podle toho, která z těchto skutečností nastane dříve. V rámci tohoto MT bude akceptována hodinová sazba dle uzavřené RD (všichni zasmluvnění dodavatelé shodně 1 500,- Kč bez DPH/hod.), přičemž kritéria hodnocení (výběru) budou zohledňovat ze 60% pracnost v člověkohodinách a ze 40 % kvalifikace a zkušenosti garantů (realizačního týmu). 5. Termíny plnění Dle potřeby Odůvodnění zvoleného typu řízení Byl zvolen typ řízení v souladu se směrnicí (minitendr). Seznam oslovených dodavatelů včetně odůvodnění jejich volby Oslovení dodavatelé vycházejí z uzavřené Rámcové dohody č. 01CS-000369: Společnost „Společnost pro ŘSD RL-JV“ (vedoucí společník: ROWAN LEGAL, advokátní kancelář s.r.o., společník: JUDr. Jindřich Vítek, advokát) Chrenek, Toman, Kotrba advokátní kancelář spol. s r.o. Sdružení AK CČS a AK FP (vedoucí společník Císař, ČEŠKA, SMUTNÝ s.r.o. advokátní kancelář, společník: Fröhlich & Partners, advokátní kancelář s.r.o.) Weinhold Legal, s.r.o. advokátní kancelář HKR advokátní kancelář, s.r.o. Odůvodnění úpravy závazných vzorů uvedených v systému Symbasis nad rámec výslovně připuštěný směrnicí Konkrétní provedené změny oproti vzorům: Smlouva: Upraven text Čl. V. dost. 1. z původního znění („Smluvní odměna Dodavatele za poskytnuté Plnění, které je předmětem této Smlouvy, byla stanovena v souladu s ust. Článku 2 odst. 2.3.5 písm. d) Rámcové dohody, tedy na základě návrhu ceny učiněné Dodavatelem v nabídce na Minitendr.“) na nové: („Smluvní odměna Dodavatele za poskytnuté Plnění, které je předmětem této Smlouvy, byla stanovena v souladu s Přílohou č. 2 Rámcové dohody.“) Důvod – hodinové sazby vysoutěžené v rámci RD jsou v rámci tohoto MT akceptovány, ale předmětem posuzování a hodnocení budou nabídky pracnosti v člověkohodinách + kvalifikace a zkušenosti. 2. Doplněn v čl. VI. (Závěrečná ustanovení) bod 9 týkající se DPH dle doporučení Ing. Helemika (doplnění vzorových smluv), kdy v době přípravy tohoto MT předmětné změny ještě nebyly promítnuty do smluvních vzorů. Výzva: Hodnotící kritéria upravena dle potřeby a v souladu se SGŘ č. 15/2022, navíc přidána příloha č. 3 – vzorová tabulka pro vyplnění nabídek jednotlivých kritérií a subkritérií. Lhůta pro podání nabídek S ohledem na aktuální termín přípravy MT a blížící se Vánoční svátky, jakož i množství požadavků na doložení v rámci podání nabídek se stanovuje 10 pracovních dní ode dne odeslání Výzvy pro podání nabídky.

warning
Upozornění: pro zobrazení zadávacích podmínek se registrujte ZDARMA nebo se přihlašte.

    Termíny:

  • calendar_today 
    Datum zahájení zakázky:
    22.12.2023
  • calendar_today 
    Lhůta pro podání nabídek do:
    10.01.2024