Veřená zakázka

Oprava povrchu, rošíření zatáček lesní cesty Hornopěnská a rekonstrukce lesní cesty Číměřské stráně.

Druh zadávacího řízení:
Zjednodušené podlimitní řízení
Lokalita:
Královéhradecký kraj
Kategorie:
Stavebnictví a související činnosti
Stavebnictví a související činnosti ->  Dopravní stavby
CPV kódy:
45000000-7 - Stavební práce
Popis:

Stavba: Oprava povrchu, rozšíření zatáček lesní cesty
"HORNOPĚNSKÁ"
Místo: k.ú. Horní Pěna [643661]
Investor: Lesy České Republiky, s.p.,
Přemyslova 1106/19, 50168 Hradec Králové
Stupeň: DPS

a) Identifikační údaje

STAVBA:
Název: Oprava povrchu, rozšíření zatáček lesní cesty
"HORNOPĚNSKÁ"

K.ú.: Horní Pěna 643 661
Obec: Horní Pěna
Okres: Jindřichův Hradec
Kraj: Jihočeský

INVESTOR: Lesy České republiky, s.p.
Přemyslova 1106/19, Hradec Králové,
Nový Hradec Králové, 501 68

PROJEKTANT: ALCEDO Ing.Martin Růžička
Na Hradbách 35/I, Jindřichův Hradec 377 01
IČO : 720 95 989 DIČ : CZ5910211373
Tel. : 384 320 143 Fax : 384 320 143
E-mail : Iinfo@alcedo-project.cz

Zhotovitel stavby: dle výběrového řízení
Stupeň dokumentace: projektová dokumentace pro provedení stavby
Charakter stavby: Oprava a rekonstrukce stávajících cest, obnova příčného a podélného odvodnění
Účel stavby: Opravy stávajících konstrukcí poškozených provozem a obnova
jejich užitné hodnoty, včetně rozšíření zatáček lesní cesty


b) Souhrnný technický popis stavby:

Celková délka stavby je 1658,02 m šíře 4,00 m, vozovka 3,00 m, krajnice 2x0,50 m. Příčný sklon v přímém úseku bude zachován stávající, dle sklonu původní cesty v obloucích jednostranný v závislosti na R oblouku. Podélný profil stávající opravované zpevněné cesty je dán jejím stávajícím podélným sklonem směřujícím od staničení KT 1,51821 je sklon svahován směrem ke staničení ZU 0,00974.
V místě napojení stavajících neupravovaných asfaltových cest na tuto opravovanou cestu bude provedeno zpevnění tohoto rozjezdu pomocí asfaltového povrchu s plynulým navázáním dle situací přiložených v PD. U stávajících cest v prašném provedení bude provedeno dosypání sjezdu pomocí vibrované prosívky z důvodu plynulého navázání této cesty v ploše cca 30 m2 .
Oprava komunikace bude rozdělena do investic a oprav.
Investice:
- Skládky dřeva
- Rozšíření oblouků, včetně zemních prací
- Propustku pod cestou DN 600, včetně bourání stávajících
- Hospodářské sjezdy, včetně bourání stávajících propustků
- Odstranění pařezů po pokácených stromech
- Zhotovení krajnic
- Hutnící zkoušky cesty
- Osetí svahů příkopu travním semenem
Opravy:
- Očištění stávající cesty
- Pročištění příkopů
- Povrchová oprava cesty

Typy řešení konstrukčních a provozních vrstev vozovky:
- A U opravy stávajícího povrchu cesty bude provedeno odkopání humosní vrstvy krajnice, následně dojde k očištění stávajícího povrchu vozovky. Poté dojde k nanesení spojovacího postřiku - živičný spojovací ze silničního asfaltu 0,5 - 0,7 kg/m2
Na tuto vrstvu bude položena vyrovnávací vrstva z asfaltové eměsy ACO 16, jež vyrovná nerovnosti stávající cesty. Jako konečná oprava vozovky bude nanesena vrchní pojezdová vrstva z asfaltové eměsy ACO 11 tl. 50 mm. Po dokončení těchto prací dojde ke zbudování krajnic po obou stranách cesty a to z vybrované prosívky.
- U skládky vytěženého řeziva, a hospodářských sjezdů bude sejmuta pouze vrchní humosní vrstva a následně pokládány jednotlivé konstrukční vrstvy dle vzorového řezu ve výkresové části PD

Odvodnění komunikace bude obnoveno popřípadě provedeno nově (podélné příkopy pod úrovní pláně), ke křížení odvodnění s tělesem komunikace budou rekonstruovány a zřizovány trubní propustě typově s usazovací jímkou umístěnou pod dnem podélného příkopu. Příčné odvodnění dle přílohy ČSN 73 6108 v závislosti na podélnému sklonu. Pod sjezdy ze stávající asfaltové cesty jsou zbudovány podélné odvodňovací propustky, jež kopírují terén dna příkopu.

Minimální modul přetvárnosti požadovaný na pláni Edef= 45 Mpa
Minimální modul přetvárnosti požadovaný na podkladních vrstvách Edef= 70 Mpa
- vyztužení podkladní vrstvy geobuňkovým systémem firmy MARCADOR typu NEOWEB + GEOTEXTILIE tl. 100 mm s výplní drceným kamenivem 32-63 - lom Ševětín

Zemní práce jsou vzhledem ke konfiguraci terénu složité, sklony svahu zářezů 1:1 , násypů 1:1,5. Zářezové a násypové svahy jsou sesvahovány, nejsou však ohumusovány ani osety travním semenem.
SO 01 – Oprava povrchu, rozšíření zatáček lesní cesty "HORNOPĚNSKÁ"
- lesní cesta odpovídá svými parametry typu 1L 4,0/30 dle ČSN 736108 Lesní dopravní síť.
- návrhová rychlost 30 km/h
- vozovka 3,0 m, dopravní prostor 4,0 m, v obloucích rozšíření ČSN 73 6108
- krajnice 2x0,5 m
- celková délka upravovaného povrchu hlavní cesty 1,50847 km, délka vedlejších úseků (napojení+rozjezdy) 0,14955
- Konstrukce vozovky typ A ve staničení km 0,00974–1,51821 bude + délka vedlejších úseků (napojení+rozjezdy) 0,14955 bude probíhat oprava stávajícího povrchu cesty
- Propustky pod opravovanou cestou DN 600 3 ks
- Hospodářské sjezdy bez propustku 5 ks
- Hospodářské sjezdy s propustkem 9 ks
- Zpevněné skládky dříví – 3 ks

c) Konstrukční řešení provozních vrstev vozovky

- U opravy stávajícího povrchu cesty bude provedeno odkopání humosní vrstvy krajnice, následně dojde k očištění stávajícího povrchu vozovky. Poté dojde k nanesení spojovacího postřiku - živičný spojovací ze silničního asfaltu 0,5 - 0,7 kg/m2. Na tuto vrstvu bude položena vyrovnávací vrstva z asfaltové eměsy ACO 16, jež vyrovná nerovnosti stávající cesty. Jako konečná oprava vozovky bude nanesena vrchní pojezdová vrstva z asfaltové eměsy ACO 11 tl. 50 mm. Po dokončení těchto prací dojde ke zbudování krajnic po obou stranách cesty a to z vybrované prosívky.

Skladba provozního souvrství celkové úpravy cesty:
- ASFALTOVÁ EMĚS ACO 11 TL. 50 MM
- VYROVNÁVACÍ ASFALTOVÁ EMĚS ACO 16 min tl. 50 mm
- POSTŘIK ŽIVIČNÝ SPOJOVACÍ ZE SILNIČNÍHO ASFALTU 0,5 - 0,7 KG/M2
- STÁVAJÍCÍ ZACHOVALÁ KONSTRUKCE ASFALTOVÉ CESTY


Skladba provozního souvrství v místě rozšíření oblouků cesty:
- ASFALTOVÁ EMĚS ACO 11 TL. 50 MM
- ASFALTOVÁ EMĚS ACO 16 TL. 50 MM
- VYBROVANÝ ŠTĚRK TL. 150 MM
- PODKLAD ZE ŠTĚRKODRTĚ TL. 200 MM
- vyztužení podkladní vrstvy geobuňkovým systémem firmy MARCADOR typu NEOWEB +GEOTEXTILIE tl. 100 mm s výplní drceným kamenivem 32-63 - lom Ševětín
- UPRAVENÁ HUTNĚNÁ PLÁŇ

d) Zemní práce

U cesty typu A dojde pouze k odkopání humosní vrstvy krajnice. Tento odkopek bude použit v přilehlém okolí opravované cesty dle požadavku investora. Toto odkopání proběhne i v místě rozšiřování cesty v místě oblouku.
S výkopkem bude nakládáno dle typu řešení konstrukčních a provozních vrstev vozovky A viz. Výše.
Zemní práce dále zahrnují reprofilaci stávajících a zřízení nových úseků podélného odvodnění, tvořeného oboustrannými příkopy situovanými dle výkresové části PD (Situace 1:500).
Násypy se omezují na vyrovnání nivelety v místě nově zřizované skládky dřevní hmoty.
Zemní práce jsou vzhledem ke konfiguraci terénu složité, sklony svahu zářezů 1:1, násypů 1:1,5. Zářezové a násypové svahy jsou nesvahovány a osety travním semenem.

e) Odvodnění komunikace

Odvodnění komunikace bude obnoveno popřípadě provedeno nově (podélné příkopy pod úrovní pláně), ke křížení odvodnění s tělesem komunikace budou opraveny a zřizovány trubní propusti typově s usazovací jímkou umístěnou pod dnem podélného příkopu. Příčné odvodnění dle přílohy ČSN 73 6108 v závislosti na podélnému sklonu.

f) Trubní propustky
Vzorové řešení dle výkresové části:
Propustky jsou typově řešeny betonovými troubami DN 600 a opatřeny sedimentačními jímkami na vtoku a čely na výtoku z lomového kamene na cementovou maltu.
Vtok – dlažba příkopu a dna vtokových jímek z lomového kamene tl. 250 mm na CM s vyspárováním.
Výtok – opevnění dna odpadního příkopu štětovitě vyskládaným lomovým kamenem na délku 1,5 m.
Dlažby a kamenné rovnaniny jsou ukončeny zajišťovacími prahy z betonu C 16/20.

Zřízení nového trubního propustku -
Nový propustek dle vzorového řešení
Zatrubnění – DN 600 skládaný z hrdlových betonových troubek dl.2,5 m )


g) Hospodářské sjezdy

Budou zřízeny hospodářské sjezdy s propustkem, popřípadě bez propustku dle vzorového výkresu sjezdu, který je součástí výkresové části PD.
Propustky sjezdů jsou typově řešeny obetonovanými plastovými troubami DN 400, opatřeny na vtoku a výtoku čely kamennou dlažbou do betonu. Skladba sjezdu viz výkres sjezdu.
Zpevnění sjezdů je navrženo ve skladbě:
- pohoz žulovým rozpadem (perkem) 30-35 kg./m 2x
- štěrkodrť frakce 0-32 tl. 100 mm
- Štěrkodrť frakce 32-63 tl. 200 mm
- vyztužení podkladní vrstvy geobuňkovým systémem firmy MARCADOR typu NEOWEB +GEOTEXTILIE tl. 100 mm s výplní drceným kamenivem 32-63 - lom Ševětín
- Upravená hutněná pláň


h) Skládka
Zpevnění skládek dřeva navrženo ve skladbě:
- pohoz žulovým rozpadem (perkem) 30-35 kg./m 2x
- štěrkodrť frakce 0-32 tl. 100 mm
- Štěrkodrť frakce 32-63 tl. 200 mm
- vyztužení podkladní vrstvy geobuňkovým systémem firmy MARCADOR typu NEOWEB +GEOTEXTILIE tl. 100 mm s výplní drceným kamenivem 32-63 - lom Ševětín
- Upravená hutněná pláň


Stavba: Rekonstrukce lesní cesty Číměřské stráně
Místo: k.ú. Bílá u Sedla, Číměř
Investor: Lesy ČR, s.p., Přemyslova 1106, 501 68 Hradec Králové
Zakázkové číslo: M-20-15
Obsah:
C. TECHNICKÁ ZPRÁVA 3
C.1. POPIS ÚPRAVY 3
C.2. PRŮZKUMY A PODKLADY 3
C.3. VZTAHY K OSTATNÍM OBJEKTŮM STAVBY 3
C.4. ZPEVNĚNÉ PLOCHY 3
C.4.1. VOZOVKA 3
C.4.2. SKLÁDKY MATERIÁLU, SJEZDY 4
C.5. ODVODNĚNÍ 5
C.6. DOPRAVNÍ ZNAČKY A ZAŘÍZENÍ 5
C.7. ZVLÁŠTNÍ PODMÍNKY A POŽADAVKY NA POSTUP VÝSTAVBY 5
C.8. ŘEŠENÍ PŘÍSTUPU A UŽÍVÁNÍ KOMUNIKACE OSOBAMI S OMEZENOU SCHOPNOSTÍ POHYBU A ORIENTACE 5

C. TECHNICKÁ ZPRÁVA
C.1. POPIS ÚPRAVY
Lesní cesta bude rekonstruována ve stávající trase, s rozšířením v obloucích. Na základě provedených dynamických zkoušek bude provedeno doplnění/obnovení podkladních vrstev a dojde k pokládce nového asfaltového povrchu. Rovněž budou vyměněny propustky a zpevněny hospodářské sjezdy a skládky materiálu.
Při úpravě podkladu lesní cesty dojde rovněž k odstranění 16 ks stávajících ocelových svodnic, které budou odevzdány investorovi, který je dále použije na jiných lesních cestách LS Jindřichův Hradec.
C.2. PRŮZKUMY A PODKLADY
V rámci přípravy PD došlo k obchůzce lokality, stávající cesta byla geodeticky polohopisně a výškopisně zaměřena. Součástí PD jsou vyjádření správců jednotlivých dotčených inženýrských sítí.
Dále byly provedeny dynamické zkoušky hutnění na pláni, po 200 m.
Geologický, hydrogeologický a stavebně historický průzkum nebyl pro účely tohoto projektu zhotoven.
C.3. VZTAHY K OSTATNÍM OBJEKTŮM STAVBY
Stavba neobsahuje jiné stavební objekty.
C.4. ZPEVNĚNÉ PLOCHY
C.4.1. VOZOVKA
Jedná se o lesní cestu II. třídy, v úseku 0,000 km až 0,550 km je cesta rekonstruována v parametrech cesty 2L 4,5/30, od staničení 0,550 km po konec úpravy se jedná o cestu 2L 4,0/30.
V rámci rekonstrukce dojde ke zpevnění sjezdů a skládek materiálu dle požadavku investora.
Pro návrh skladby rekonstruované vozovky byly provedeny dynamické zkoušky. Protokol o jejich provedení a výsledky jsou součástí dokladové části.
Po celé délce lesní cesty bude strženo cca 10 cm stávajícího terénu, aby došlo k vyrovnání pláně.
V místech nevyhovujícího dynamického modulu deformace na pláni bude lesní cesta zpevněna navíc vrstvou štěrkodrti o tl. 15 cm, dojde zde tedy k navýšení nivelety o cca 32 cm. Bude se jednat o úseky ve staničení:
? 0,6 až 0,8 km,
? 1,2 až 1,4 km,
? 2,25 až 2,35 km.
Skladba vozovky ve výše jmenovaných úsecích bude sestávat z následujících vrstev (odspoda):
? původní konstrukční vrstvy vozovky, zbavené cca 10 cm vrstvy, uhutněná pláň,
? štěrkodrť ŠDA – ČSN 73 6126-1 – tl. 150 mm – zrnitost GE – frakce 0/45,
? štěrkodrť – ČSN 73 6126-1 – tl. 150 mm – zrnitost GE – frakce 0/45,
? asfaltový beton pro ložní vrstvy ACL 16+- tl. 70 mm – ČSN EN 13108-1,
? spojovací postřik z kationaktivní asfaltové emulze 0,25 kg/m2 – ČSN 73 6129,
? asfaltový beton pro obrusné vrstvy ACO 11 – tl. 50 mm – ČSN EN 13108-1.
Skladba vozovky v ostatních úsecích (v místech vyhovujících dynamických zkoušek) bude následující (odspoda):
? původní konstrukční vrstvy vozovky, zbavené cca 10 cm vrstvy, uhutněná pláň,
? štěrkodrť – ČSN 73 6126-1 – tl. 150 mm – zrnitost GE – frakce 0/45,
? asfaltový beton pro ložní vrstvy ACL 16+- tl. 70 mm – ČSN EN 13108-1,
? spojovací postřik z kationaktivní asfaltové emulze 0,25 kg/m2 – ČSN 73 6129,
? asfaltový beton pro obrusné vrstvy ACO 11 – tl. 50 mm – ČSN EN 13108-1.
Niveleta komunikace v těchto úsecích bude zvýšena o cca 170 mm.
Nově upravená lesní cesta musí být plynule navázána na komunikace stávající, především na komunikaci II. třídy č. 128, Jindřichův Hradec – Nová Bystřice! Pracovní spára napojení na silnici II/128 bude zalita pružnou asfaltovou zálivkou, příp. bude napojení provedeno zafrézováním. Srážkové vody musí být odvedeny mimo těleso silnice II/128.
Krajnice kolem vozovky budou provedeny v šířce 0,5 m, tl. 100 mm, z drceného kameniva fr. 4/8 – ČSN 73 6131-1.
C.4.2. SKLÁDKY MATERIÁLU, SJEZDY
Skládky materiálu a sjezdy budou zpevněny skladbou z následujících vrstev (odspoda):
? upravená, očištěná a zhutněná pláň,
? drcené kamenivo fr. 32/63, tl. 300 mm,
? drcené kamenivo fr. 0/32 tl. 100 mm,
? pohoz žulovým rozpadem (perkem) 30-35 kg/m2.
C.5. ODVODNĚNÍ
Odvodnění lesní cesty je řešeno jednostranným příčným sklonem 3 %.
V úseku mezi km 3,254 a 3,533 je stávající odvodňovací příkop, který bude při stavbě pročištěn. Příkop svádí dešťové vody k trubní propusti, která bude vyměněna za novou, betonovou DN 600, o délce 7,0 m. V místě propustku bude příkop prohlouben, tak aby krytí potrubí propustku činilo min. 400 mm.
Další propustek bude vyměněn ve staničení 3,795 km, v místě stávajícího propustku. Bude osazena nová, delší betonová propust DN 600 o celkové délce 10,0 m. Čela propustku budou posunuta a terén dorovnán.
Oba propustky budou typové betonové, s usazovací jímkou na vtoku. Čela propustí budou lícovat s okolním terénem.
C.6. DOPRAVNÍ ZNAČKY A ZAŘÍZENÍ
Bude zachováno stávající.
C.7. ZVLÁŠTNÍ PODMÍNKY A POŽADAVKY NA POSTUP VÝSTAVBY
Nejsou kladeny žádné specifické podmínky a požadavky.
C.8. ŘEŠENÍ PŘÍSTUPU A UŽÍVÁNÍ KOMUNIKACE OSOBAMI S OMEZENOU SCHOPNOSTÍ POHYBU A ORIENTACE
Lesní cesta slouží k obsluze přilehlých lesních pozemků, řešení bezbariérového přístupu je bezpředmětné.




Místo plnění: revír Řasy

warning
Upozornění: pro zobrazení zadávacích podmínek se registrujte ZDARMA nebo se přihlašte.

    Termíny:

  • calendar_today 
    Datum zahájení zakázky:
    02.07.2015
  • calendar_today 
    Lhůta pro podání nabídek do:
    24.07.2015