Veřená zakázka
Most ev.č. 2868-1 Železnice
Stavebnictví a související činnosti -> Dopravní stavby
Předmětem veřejné zakázky je zhotovení Díla „Most ev. č. 2868-1 Železnice“.
Jedná se o rekonstrukci mostu na silnici III/2868, částečně v zastavěném a částečně nezastavěném území obce Železnice. Jedná se o most o jednom mostním poli – jednopólový klenbový most, jehož nosnou konstrukci tvoří polokruhová kamenná klenba z kvádrového pískovcového zdiva. Opěry jsou masivní, plné z kvádrového pískovcového zdiva. Čelní zdi jsou zděné z pískovcového zdiva. Křídla jsou prodloužena zdmi ze ztraceného bednění. Délka přemostění je 2,35 m. Výška mostu nad terénem je 4,0 m. Celková šířka mostu je 9,3 m. Vozovka na mostě je asfaltová mezi zvýšenými železobetonovými římsami, příčný sklon je střechovitý. Most je opatřen oboustranným trubkovým zábradlím s vodorovnou výplní. U objektu je osazeno dopravní značení omezující zatížitelnost mostu B13 (16 t) a E5 (45 t) a štítek s evidenčním číslem mostu. Současný stavební stav mostu je na základě poslední hlavní mostní prohlídky ohodnocen stupněm V – špatný pro nosnou konstrukci a VII – chatrný pro spodní stavbu.
Rekonstrukce mostu je členěna na následující stavební objekty:
SO 000 Všeobecné a předběžné položky
SO 201 Most ev.č. 2868-1
SO 901 Dopravně inženýrská opatření
Popis navrženého řešení:
S ohledem na životnost a minimální požadavky na údržbu je navržena nosná konstrukce jako ocelová flexibilní trouba. Prostor mezi ocelovou troubou a stávající konstrukcí mostu bude vyplněn betonem C8/10 tekuté konzistence. Před injektováním budou čela propustku zabedněna a samotné injektování bude probíhat postupně přes otvory v čelech za pomocí pumpy.
V celé řešené délce stavby bude na vnějším okraji římsy na opěrné zdi osazeno mostní zábradlí se svislou výplní a s vodící zarážkou pro vytvoření umělé vodící linie.
Způsob odvodnění komunikací bude ponechán stávající. Komunikace bude v daném úseku odvodněna pomocí podélného a příčného sklonu vozovky. Dešťové vody ze zpevněných ploch komunikace budou stejně jako ve stávajícím stavu odvedeny mimo vozovku do přilehlého terénu. V zelených plochách stavby (mimo zpevnění) bude likvidace dešťových vod probíhat stejně jako ve stávajícím stavu, tj. vsakem. Odtokové poměry v místě stavby i mimo oblast stavby se nezmění.
SO 000 Všeobecné a předběžné položky
Objekt řeší zeměměřická a geodetická měření, vypracování RDS, DSPS, fotodokumentaci stavby a další úkony obdobného charakteru.
SO 201 Most ev.č. 2868-1
Rekonstrukce mostu ev.č. 2868-1 je navržena nosná konstrukce jako ocelová flexibilní trouba. Prostor mezi ocelovou troubou a stávající konstrukcí mostu bude vyplněn betonem C8/10 tekuté konzistence.
SO 901 Dopravně – inženýrská opatření
Objekt řeší přechodné dopravní značení a opatření během realizace výstavby.
Stavba bude provedena podle předané projektové dokumentace stavby, ve stupni PDPS, zpracované projekční kanceláří Ing. Ivan Šír, projektování dopravních staveb CZ s.r.o., se sídlem, Haškova 1714/3, Pražské Předměstí, 500 02 Hradec Králové, IČO: 259 62 914, datum zpracování 11/2022, číslo zakázky O21021, zodpovědný projektant Ing. Ivan Šír.
Rozsah prací je současně vymezen výkazem výměr.
-
calendar_todayLhůta pro podání nabídek do:27.03.2025