Veřená zakázka
I/9 Česká Lípa, most 9-053
Stavebnictví a související činnosti -> Pozemní stavby
Stavebnictví a související činnosti -> Dopravní stavby
Jedná se o komplexní rekonstrukci stávajícího 726 m dlouhého estakádového silničního mostu o 25 prostých polích na průtahu silnice I/9 městem Česká Lípa realizovaného v r. 1987, dílčí rekonstrukce byla provedena v r. 2006. Estakáda mimoúrovňově kříží čtyři ulice se silnicí II/262, 2x nábřežní stezku pro cyklisty a pěší, překračuje zrušené kolejiště bývalé železniční stanice "Česká Lípa - město" a koryto řeky Ploučnice. Mostní estakáda zasahuje do ochranných pásem několika významných inženýrských sítí, ale žádná z nich se nebude překládat. Šířka mostu je 14 m, výška mostu nad terénem je 10,35 m. Uložení nosní konstrukce je bodové, každý mostní prefabrikát leží na samostatném hrncovém ložisku s únosností 1250 kN. Při dílčí rekonstrukci byly u šesti podpěr osazeny lamelové mostní závěry, nad podpěrou O1 byl proveden podpovrchový mostní závěr. Veškeré podpěry mostu jsou založeny hlubinně na velkoprůměrových vrtaných pilotách z monolitického železobetonu. Opěry jsou masivní konstrukce z monilitického železobetonu. Most převádí dvoupruhovou směrově nerozdělenou silnici I/9 kategorie S 11,5 - 70 km/hod. V 10/2017 byl na objektu proveden rozsáhlý a podrobný diagnostický průzkum, který zjistil vážné a chronické závady statického i provozního charakteru významně snižující životnost mostu. Efektivního zlepšení již nejde dosáhnout formou běžné stavební údržby, provedením lokální opravy nebo opakováním sanace současných konstrukcí. Potvrdila to i hlavní prohlídka mostu z listopadu 2021. Záměr rekonstrukce je rozdělený na dvě věcně odlišné části a to část 1 - "Rekonstrukce stávající kanalizace, vodohospodářské objekty", která je v současné době v realizaci a 2. část vlastního mostu, která je předmětem tohoto řízení. V době realizace rekonstrukce vlastního mostu bud již etapa rekonstrukce kanalizace a vodohospodářských objektů dokončená. Všechny činnosti stavby I/9 Česká Lípa, most 9-053 jsou navržena po etapách s nutností zachování minimálně střídavého jednosměrného provozu silnice I/9.
-
calendar_todayDatum zahájení zakázky:08.05.2023
-
calendar_todayLhůta pro podání nabídek do:03.07.2023