Veřená zakázka

I/38 Habry, most ev.č. 38-056

Druh zadávacího řízení:
Otevřené řízení
Lokalita:
Celá Česká republika
Kategorie:
Stavebnictví a související činnosti
Stavebnictví a související činnosti ->  Pozemní stavby
Stavebnictví a související činnosti ->  Dopravní stavby
CPV kódy:
45000000-7 - Stavební práce
Popis:

Požadavky na technické řešení: Nosná konstrukce mostu je navržena jako spojitý nosník o 4 polích, ve 2. a 3. poli je zvětšeno rozpětí mostu s ohledem na možnost provedení nových vrtaných pilot. Zesílení založení mostu je patrné z podélného řezu (příloha E.3). Nosnou konstrukci mostu tvoří monolitický dvoutrám z předpjatého betonu o čtyřech polích s rozpětím 13,5 + 17,3 + 17,3 + 13,5 m kolmo uložený na opěrách. Konstrukční výška trámu je 1,10 m. Nosná konstrukce je uložena na krajních opěrách i na pilířích na hrncová ložiska kotvená do spodní stavby i do nosné konstrukce a uložená na ložiskové bloky. Podélně pevné ložisko je navrženo na pilíři P3. Ložiska musí být navržena tak, aby byla možná jejich snadná výměna bez nutnosti bourání části nosné konstrukce či spodní stavby (zdvojené úložné desky). Na obou koncích mostu jsou navrženy ocelové povrchové mostní závěry s jednoduchým těsněním spáry. Izolační souvrství je navrženo jako celoplošné, vozovka je navržena dvouvrstvá pro třídu dopravního zatížení (TDZ) I. Římsy monolitické železobetonové. Podle aktuální akustické studie zůstává na levé straně mostu výška protihlukové stěny a její délka beze změn, na pravém kraji mostu dochází ke změně výšky na 3,0 m a stěna bude osazena po celé délce mostu. Na levém kraji mostu, na části mostu kde není PHS, je navrženo ocelové zábradlí mostní se sítí, na obou krajích Popis stávajícího stavu a zdůvodnění nezbytnosti realizace projektu: Stávající most je tvořen čtyřmi prostými poli z 13 ks prefabrikátů KA-73/15 m délky osazené na pryžová ložiska. Opěry jsou železobetonové, pilíře členěné ze třech obdélníkových dříků propírajících stativo. Založení pilířů i opěr je na Franki pilotách. Most byl postaven v roce 1982, opraven v r. 2008. Stavební stav NK: III – dobrý Stavební stav SS: III – dobrý Zatížitelnost: 34 t normální 87 t výhradní 240 t výjimečná Zásadním důvodem rekonstrukce je nedostatečná zatížitelnost pro přepravu nadměrných a těžkých komponentů (NTK). V prvotní studii (Metroprojekt 2016), která byla podkladem pro Usnesení Vlády ČR, bylo navrženo podepření nosné konstrukce mostu podélnými a příčnými ocelovými nosníky na ocelových bárkách PIŽMO. Následné studie (Pontex 2018, Pragoprojekt 2021) toto opatření podrobně vyhodnotily: Podepření by muselo být osazeno na celou dobu přeprav, protože opakovaná montáž i následná demontáž celého systému podepření by byla finančně náročná a trvala by několik dní. Samotná funkce podepření nosné konstrukce by vyžadovala důslednou aktivaci před najetím návrhové soupravy, což by předpokládalo zároveň realizaci sedání založení a značnou tuhost ocelové konstrukce pro přenesení deformací betonových nosníků. Na použitém typu prefabrikovaných nosníků byla na mnoha most

warning
Upozornění: pro zobrazení zadávacích podmínek se registrujte ZDARMA nebo se přihlašte.

    Termíny:

  • calendar_today 
    Datum zahájení zakázky:
    23.01.2025
  • calendar_today 
    Lhůta pro podání nabídek do:
    03.03.2025