Veřená zakázka

I/27 Vysoká Libyně

Druh zadávacího řízení:
Otevřené řízení
Lokalita:
Celá Česká republika
Kategorie:
Stavebnictví a související činnosti
Stavebnictví a související činnosti ->  Pozemní stavby
Stavebnictví a související činnosti ->  Dopravní stavby
CPV kódy:
45000000-7 - Stavební práce
Popis:

Popis Jedná se o opravu povrchu a stavební úpravy silnice I. třídy s cílem vybudovat prvek pro zklidnění dopravy na vjezdu do obce a stavební úpravy autobusových zastávek. Navržená stavba nemění technickou kategorii silnice a sama o sobě nemění dopravní zatížení, a proto není důvod předpokládat zásadní změnu vlivu stavby na její okolí. Zájmové území je odvodněno systémem otevřených příkopů podél silnice I/27, resp. v intravilánu obce do uličních vpustí, ze kterých jsou dešťové vody sváděny do dešťové kanalizace. Navrhované stavební úpravy nebudou mít vliv na dosavadní způsob likvidace dešťových. Rektifikace oblouku 5001560002.50451 Požadavkem bylo rektifikovat směrové a výškové vedení trasy sil. I/27 severně od obce Vysoká Libyně. Směrové řešení vychází ze stávajícího stavu na ZÚ i KÚ, v úseku jsou zvětšeny poloměry dvou protisměrných oblouků na poloměr R= 650 m. Výškové řešení - niveleta se na ZÚ i KÚ napojuje na stávající niveletu I/27, v místě, kde ji opouští vlevo jde v zářezu cca 2,5 m hlubokém, v úseku km cca 0,450-0,620 jde vpravo od stávající v násypu cca 2 m vysokém. Sklony jsou navrženy -0,50% a -5,00%, poloměr zakružovacího oblouku vypuklého je 4500 m. Šířkové uspořádání bude změněno na kategorii S 9,5/80, tj. jízdní pruh o šířce 2x3,5 m a 2x0,75 m zpevněná krajnice. Nezpevněná krajnice má v celém úseku šířku 0,75 m pro umístění směrového sloupku. Zdůvodnění Vizuální prohlídkou byly zjištěny tyto poruchy: ztráta asfaltového tmelu, vysprávky, mozaikové trhliny, podélné trhliny úzké, příčné trhliny úzké, podélné trhliny široké, podélné trhliny rozvětvené, olamování okrajů vozovky, vyjeté koleje, zvýšená nezpevněná krajnice. Vývrty bylo zjištěno, že tloušťky asfaltových vrstev se pohybují od 117 do 195 mm ve 4 až 6 vrstvách. Celkem 3 vývrty byly provedeny v podélné nebo příčné trhlině, které ve 2 případech procházely obrusnou a ložní vrstvou a v 1 případě ještě nejvyšší podkladní vrstvou. U 4 vývrtů byla zjištěna částečně rozpadlá některá z podkladních vrstev. U 9 vývrtů z celkových 20 byla nespojena ložní a podkladní vrstva, zvláště na 1. polovině úseku! Nespojené vrstvy se vyskytovaly i v dalších úrovních (celkem 21 %). Povrch celého úseku je tvořen mikrokobercem. Měřením únosnosti bylo zjištěno, že vozovka vyžaduje pro stávající dopravní zatížení a životnost 25 let v km 0,000 – 1,200 prosté zesílení o 70 mm asfaltových vrstev, v km 1,200 – 3,000 prosté zesílení o 40 mm asfaltových vrstev a v km 3,000 – 3,750 prosté zesílení o 130 mm asfaltových vrstev. Hlavní příčinou vzniku uvedených poruch je únava asfaltem stmelených vrstev. Ta vznikla vlivem stáří a ztrátou původních vlastností asfaltového pojiva a má za následek snížení odolnosti pro účinkům zatížení a klimatických vlivů. Další příčinou je nedostatečná únosnost konstrukce a podloží vozovky.

warning
Upozornění: pro zobrazení zadávacích podmínek se registrujte ZDARMA nebo se přihlašte.

    Termíny:

  • calendar_today 
    Datum zahájení zakázky:
    28.03.2023
  • calendar_today 
    Lhůta pro podání nabídek do:
    28.04.2023