Veřená zakázka
I/27 Plzeň, Lidická - Plaská
Stavebnictví a související činnosti -> Pozemní stavby
Stavebnictví a související činnosti -> Dopravní stavby
Popis: V rámci SO 101 je řešena výměna krycích a ložných asfaltových vrstev jízdního pásu silnice I/27 ve směru od hranic města do centra v rozsahu staničení KM 127,055 (staničení dle pasportu) I/27 až do KM 130,140 (v prostoru křižovatky I/27 x I/20 Karlovarská). Jedná se o úpravu v celkové délce 3,085 km. Rozsah a technologie úprav výměny asfaltových vrstev vychází z provedené diagnostiky a návrhu opravy zpracované v r. 2019 firmou Silniční inženýrská společnost s.r.o., Ing. Rostislav Lojda. S výměnou asfaltových vrstev je pak spojena i vyvolaná výšková úprava poklopů kanalizačních šachet, výšková úprava vtokových mříží uličních vpustí s vyčištěním uličních vpustí. Výměna asfaltových vrstev vozovky v rozsahu dvou jízdních pruhů resp. tří jízdních pruhů v prostoru křižovatek vyvolává nezbytnost zpětného uložení detekčních smyček v prostoru světelně řízených křižovatek. Zdůvodnění: Měřením únosnosti bylo zjištěno, že vozovka obou jízdních pásu v km 0,000 – 1,100 vyžaduje pro stávající dopravní zatížení a životnost 25 let prosté zesílení o 60 mm asfaltových vrstev, v úseku km 1,100 – 3,075 nevyžaduje zesílení. Prohlídkou byly zjištěny tyto poruchy: ztráta asfaltového tmelu, hloubková koroze, výtluky, vysprávky, mozaikové trhliny, podélné a příčné trhliny úzké i široké, příčné trhliny rozvětvené, síťové trhliny, vyjeté koleje, místní poklesy u kanalizačních šachet, propadlé znaky inženýrských sítí. Hlavní příčinou vzniku výše uvedených poruch je únava asfaltem stmelených vrstev, která vznikla vlivem stáří a ztrátou původních vlastností asfaltového pojiva a má za následek snížení odolnosti proti účinkům zatížení a klimatických vlivů. Další příčinou je snížená únosnost konstrukce na začátku úseku.
-
calendar_todayDatum zahájení zakázky:09.02.2024
-
calendar_todayLhůta pro podání nabídek do:18.03.2024