Veřená zakázka
I/27 (20) Plzeň, mosty Rondel ev.č. 27-074B.1 (ev.č. 20-034) a ev.č. 27-074C.1 (ev.č. 20-035)
Stavebnictví a související činnosti -> Pozemní stavby
Stavebnictví a související činnosti -> Dopravní stavby
Stavba řeší stavební úpravu stávajících mostních objektů v takovém rozsahu, aby došlo k zajištění stability konstrukce na výše požadovanou zbytkovou dobu její životnosti a omezení zatékání vody do konstrukce, jež má trvalý nepříznivý vliv na její stavebně technický stav. V rámci stavební úpravy dojde k zavěšení nosné konstrukce mostu. Další stavební úpravou konstrukce je odstranění nefunkčních dilatačních závěrů v oblasti mostních opěr, při které dojde ke stavebnímu zásahu do nosné konstrukce i spodní stavby most v rozsahu vytvořením železobetonového monolitického konzolového nosu vystupujícího z čela nosné konstrukce, zasahujícího do půdorysné úrovně spodní stavby, resp. její závěrné zídky. Dále dojde k odstranění stávajících závěrných zídek, které blíže zmíněná úprava nosné konstrukce plně nahrazuje. Vyvolanou úpravou spodní stavby je zásah do přechodové oblasti mostu. Veškeré tyto úpravy vedou ke změně statického systému mostu na spojitou semi-integrální konstrukci mostu. Z výše uvedenými zásahy do spodní stavby a nosné konstrukce mostu, dojde k dotčení všech navazujících konstrukcí mostního svršku a vybavení mostu. Tento projekt řeší zajištění stability mostních konstrukcí ev.č. 20-034.1 a ev.č. 20-035.1, které jsou nedílnou součástí mimoúrovňové okružní křižovatky. U mostních objektů byl v roce 2016, na základě doporučení uvedených v HPM, proveden podrobný diagnostický průzkum, který potvrdil a upřesnil předpoklady o výrazném porušení stativ mezilehlých podpěr. Jedná se o významné poruchy mající z krátkodobého hlediska podstatný vliv na stabilitu, zatížitelnost a bezpečnost nejen z pohledu užívání konstrukce ale i ohrožení přiléhajících staveb komunikace a trati PMDP, pro které jsou mostní objekty nadjezdem. V důsledku letitého zatékání přes čela nosné konstrukce na stativa a úložné prahy došlo u těchto konstrukčních částí ke korozi betonářské výztuže a odtržení krycí vrstvy výztuže i rovněž v minulosti provedených sanačních hmot, zajišťující pasivaci výztuže. Na základě postupujících korozních procesů došlo k oslabení průřezu ocelových vložek výztuže, které přenášejí tahová napětí od nejvíce zatěžovaných částí stativa, tj. konzol stativa do jeho masivní části. Toto oslabení je natolik výrazné, kdy se v krátkodobém časovém horizontu, v inklinované části konstrukce, předpokládá další rozvoj poruch, který by v konečném důsledku mohl vést k porušení stability konstrukce. Stavební stav obou konstrukcí je definován, nosná konstrukce V-Špatný, spodní stavba V-Špatný
-
calendar_todayDatum zahájení zakázky:04.05.2023
-
calendar_todayLhůta pro podání nabídek do:23.05.2023