Veřená zakázka
I/26 Líně - Zbůch
Stavebnictví a související činnosti -> Pozemní stavby
Stavebnictví a související činnosti -> Dopravní stavby
Popis: SO 101 – Silnice I/26 V rámci tohoto stavebního objektu dojde k opravě konstrukčních vrstev vozovky, čela propustků a pročištěny otevřené příkopy podél silnice I/26 a stavebně upraveny hospodářské sjezdy. Vodorovné dopravní značení bude obnoveno. Ze závěrů diagnostického průzkumu vyplývá, že na předmětném úseku silnice I/26 budou odfrézovány asf. stmelené vrstvy do hloubky 100 mm a následně budou položeny asfaltem stmelené vrstvy v celkové tloušťce 110 mm. Šířkové uspořádání zachováno. Vyfrézovaný materiál (tzv. r-materiál) bude odkoupen zhotovitelem stavby na místě. Dle závěrů diagnostického průzkumu vozovky obsahují asfaltové směsi do hloubky 5 cm obsahují celkem 36,6 mg/kg sušiny PAU a jsou zařazeny do kvalitativní třídy ZAS-T3. Asfaltové směsi v hloubce 5-15 cm obsahují celkem 3,20 mg/kg sušiny PAU a jsou zařazeny do kvalitativní třídy ZAS-T1. Po pokládce obrusné vrstvy bude povrch vozovky podrcen předobaleným kamenivem fr. 2/5 v množství 1,5 kg/m2, které bude rozprostřeno rovnoměrně a musí dobře přilnout k obrusné vrstvě. Po částečném zajetí obrusné vrstvy bude naneseno vodorovné dopravní značení barvou, po plném zajetí a zametení úletu podrceného kameniva s odstupem cca 1 měsíce, bude VDZ dokončeno definitivním postřikem z plastu Zdůvodnění: Vývrty bylo zjištěno, že tloušťky asfaltových vrstev se pohybují od 195 do 278 mm ve 4 až 6 vrstvách. Povrch vozovky je téměř v celé délce tvořen mikrokobercem, který maskuje menší poruchy (např. trhliny). Celkem 3 vývrty byly provedeny v příčné trhlině, která byla vždy pouze povrchová. Měřením únosnosti bylo zjištěno, že vozovka má do km 21,70 pro stávající dopravní zatížení zbytkovou životnost sníženou na cca 11 let a vyžaduje prosté zesílení o 20 mm asfaltových vrstev, od km 21,70 pro stávající dopravní zatížení zbytkovou životnost přesahující 25 let a nevyžaduje zesílení. Asfaltová směs obrusné vrstvy do hloubky 5 cm obsahuje celkem 36,6 mg/kg sušiny PAU a je zařazena do kvalitativní třídy ZAS-T3, asfaltová směs ložní vrstvy hloubky od 5 do 15 cm obsahuje celkem méně než 3,20 mg/kg sušiny PAU a je zařazena do kvalitativní třídy ZAS-T1. Prohlídkou byly zjištěny tyto poruchy: - opotřebení EKZ, EMK - ztráta asfaltového tmelu - výtluky - vysprávky - nepravidelné trhliny- podélné trhliny úzké - příčné trhliny úzké - vyjeté koleje Hlavní příčinou vzniku poruch je únava asfaltem stmelených vrstev, která vznikla vlivem stáří a ztrátou původních vlastností asfaltového pojiva a má za následek snížení odolnosti proti účinkům zatížení a klimatických vlivů. Na začátku úseku se k tomu přidává i snížená únosnost konstrukce vozovky.
-
calendar_todayDatum zahájení zakázky:16.07.2025
-
calendar_todayLhůta pro podání nabídek do:07.08.2025