Veřená zakázka
I/20 začátek třípruhu Bečov - Krásné Údolí
Stavebnictví a související činnosti -> Pozemní stavby
Stavebnictví a související činnosti -> Dopravní stavby
Bude provedena údržba komunikace formou výměny asfaltového souvrství krytu vozovky, výměny a prověření svodidel a pročištění a obnovy odvodňovacích prvků. V rámci předmětné akce nedojde k demolici pozemních objektů. Stavba si vyžádá odbourání stávajících konstrukčních vrstev vozovky v tl. 110 mm.Dojde k odstranění náletové zeleně bránící v odvodnění nebo zakrývající dopravní značení. Dále je navrženo odstranění větších stromů v místech stávajících příčných propustků, které znemožňují řádný odtok povrchové vody. Stavba zásadně neovlivní stávající odtokové poměry v území. Odvodnění tvoří stávající otevřený systémem příkopů a vpusti. Prvky odvodnění budou pročištěny, případně bude pod sjezdy doplněno liniové odvodnění. Obnova povrchu vozovky I/20 zachovává stávající směrové vedení komunikace. Ve směrových obloucích v km 0,240 a 3,700 dochází k rozšíření směrových oblouků dle ČSN 73 6101 na světlou šířku komunikace 7,40 m. V těchto místech je navržena plná skladba dle TP 170 s odstupňováním vrstev po 0,50 m. Krajnice bude pročištěna a doplněna o zásyp R-mat 0/22 na šíři 0,75 – 1,50 m v tl.min. 0,15 m. Úprava bude provedena ve sklonu 8% pro zajištění řádného odtoku vody. Snížení nezpevněné krajnice bude max. 3 cm pod hranu zpevnění. Přesný začátek a konec úpravy je vždy dán napojením na navazující úsek – na stávající pracovní spáře. Jedná se o opravu povrchu stávající silnice I. třídy č. 20 mezi městem Bečov nad Teplou a obcí Krásné Údolí. Předmětný úsek je délky 4,395 km.Stávající silnice v řešeném úseku vykazuje řadu poruch na obrusné vrstvě, dále poruchy a defekty na vybavení komunikace, které bude vyměněno. Stávající systém odvodnění je místy zanesen naplaveninami nebo náletovou vegetací. Na záklladě diagnostiky byly zjištěny tyto poruchy: ? ztráta asfaltového tmelu ? vysprávky ? podélné trhliny úzké ? příčné trhliny úzké ? podélné trhliny široké ? olamování okrajů vozovky ? vyjeté koleje ? zvýšená nezpevněná krajnice Hlavní příčinou vzniku výše uvedených poruch je únava asfaltem stmelených vrstev. Ta vznikla vlivem stáří a ztrátou původních vlastností asfaltového pojiva a má za následek snížení odolnosti proti účinkům zatížení a klimatických vlivů.
-
calendar_todayDatum zahájení zakázky:30.10.2023
-
calendar_todayLhůta pro podání nabídek do:05.12.2023