Veřená zakázka

D2 Oprava mostů D2-053..1 a D2-054..1

Druh zadávacího řízení:
Otevřené řízení
Lokalita:
Celá Česká republika
Kategorie:
Stavebnictví a související činnosti
Stavebnictví a související činnosti ->  Pozemní stavby
Stavebnictví a související činnosti ->  Dopravní stavby
CPV kódy:
45000000-7 - Stavební práce
Popis:

PD řeší opravu pravých mostů. Jedná se zejména o výměnu mostního svršku, což je doporučeno z diagnostických průzkumů. V rámci sanace nosné konstrukce mostu D2-054 jsou naplánované výluky železniční trati na rok 2026. Rozhodujícím podkladem pro návrh rekonstrukce mostů je diagnostický průzkum mostů ev. č. D2-053..1 a D2-054..1 (INSET s.r.o. 11/2021), v rámci kterého byl proveden i přepočet zatížitelnosti nosné konstrukce. Stavební stav obou mostů hodnocen stupněm IV- uspokojivý, a to jak pro spodní stavbu, tak pro nosnou konstrukci. Použitelnost je ve stupni III - použitelné s výhradou. Diagnostický průzkum v případě obou mostů doporučuje kompletní výměnu mostního svršku a provedení sanace nosné konstrukce a spodní stavby. Vzhledem ke špatnému stavu mostních ložisek na opěrách mostu D2-053..1 bude provedena jejich výměna, která si vyžádá částečné odbourání a následné znovu vystavění dotčených částí krajních opěr a křídel. D2-053..1 – hlavním problémem mostu je špatný stav ložisek na obou opěrách a zatékání na konce nosníků nad oběma pilíři i na konce úložných prahů pilířů. Z toho vyplývá výměna ložisek, které mají svoji životnost již za sebou (životnost hrncových ložisek bývá obvykle 30 let). Most byl postaven v roce 1980. Prostupující koroze bet. výzt., u krajních nosníků dochází k zatékání do kotevní oblasti – kotvy předpětí a přilehlé třmínky korodují, ocel. prvky ložisek jsou napadeny pokročilou korozí, v opěře O1 jsou trhliny, stopy po průsacích vody, konce úlož. prahů obou pilířů jsou značně poškozené, dochází ke korozi bet. výzt. a k odpadu krycí vrstvy betonu, korozní úbytky bet. výzt. byly zjištěny u konců úlož. prahů, kde dochází k zatékání, povrch říms je lokálně degradovaný, místy obnažená a korodující bet. výzt., u MZ nad O1 pokročilá degradace betonu, římsy jsou nízké a neplní odraznou funkci, ve vozovce jsou v pomal. a odstav.pruhu vyjeté koleje. Na základě zpracované diagnostiky a provedené mimořádné prohlídky je nutné provést celkovou opravu mostu - nové koncové příčníky, osazení nových ložisek na všechny podpěry a s tím související nové úložné prahy v nižší výškové úrovni, výměna korodujících a deformovaných odvodňovačů, nová celoplošná izolace, nové římsy a mostní závěry, vyspravení dílčích poruch nosné konstrukce a celková reprofilace jejího povrchu. D2-054..1 na základě provedeného diagnostického průzkumu je nutné provést opravu mostu - nová celoplošná izolace, nové římsy, výměna korodujících odvodňovačů, reprofilace povrchu nosné konstrukce a sanace spodní stavby, ošetření a obnovení PKO ložisek. Provést obnovení zpevnění svahů pod mostem a zajistit odvedení srážkových vod mimo území pod mostem. Prověřit odstranění zemnícího drátu u pilíře P3 a zamezit tak nežádoucímu působení bludných proudů. Uzemnění vybavení na římsách řešit jiným způsobem. Všechny nosníky mají na spodním líci částečně odhalené a korodující třmínky, u nosníků v místech podepření a v místech odpadních trub je koroze a degradace betonu pokročilejší, hydroizol. v pravé části mostu je pouze omezeně funkční, u většiny ložisek se začíná rozvíjet koroze kotev. šroubů nebo horních a dolních desek, vrstevnatá koroze bet. výzt. úložných prahů všech podpěr, na úložných prazích jsou masivní trhliny, které kopírují polohu výztuže, na římsách dochází na mnoha místech k rozpadu betonu, místy je odhalená bet. výzt., asfaltový nátěr říms je na mnoha místech poškozený, hrozí riziko pádu degradujícího betonu na podjížděné vlaky, obruby jsou nízké bez odrazné funkce. V rámci rek. obou mostů provést osazení krycích desek do zrcadel mezi mosty, aby se zabránilo zatékání vody na úložné prahy. Navržený rozsah opravy mostů s ev. č. D2-053..1 a D2-054..1 přinese výrazné prodloužení životnosti mostu, a zabrání se vzniku problematických detailů  (napojení stávající a nové izolace). Při dlouhodobém odkládání opravy hrozí nebezpečí, že bude nutná nákladnější oprava mostu včetně výměny NK.

warning
Upozornění: pro zobrazení zadávacích podmínek se registrujte ZDARMA nebo se přihlašte.

    Termíny:

  • calendar_today 
    Datum zahájení zakázky:
    30.10.2025
  • calendar_today 
    Lhůta pro podání nabídek do:
    04.12.2025